lørdag den 1. februar 2014

En milepæl er nået

I disse dage runder familien og jeg en milepæl. Det er 12 måneder siden, at vi besluttede, at vi ville forsøge at leve som vegetarer.

Det har været en spændende rejse udenom supermarkedernes kød-kølediske. På jagt efter alternativer til fyld i madpakkerne, middagsretter og især restauranter hvor det er muligt at få vegetarretter.

I de forgangne måneder har jeg lavet litervis af hummus, skrællet masser af kartofler og andre rodfrugter i de seneste 12 måneder. På et tidspunkt (da min diskusprolaps havde lagt mig ned) fik vores datter nok af fars 4 forskellige retter. Den ene var ellers pasta med pesto.

Jeg har fået mange spørgsmål fra venner, familie og bekendt om ændringen af kostvanerne og et af dem er:  "får I protein nok?"

Og ja, det gør vi - og ofte meget mere end vi har behov for. Proteinberegner - fra en af de mange hjemmesider der skriver om at være vegetar.

Her er lige et flash af en vegetarburger fra vores elskede restaurant Tranquilo på Santorini, hvor vi tilbragte vores sommerferie i 2013.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv