søndag den 1. marts 2015

Operation

Kalenderen skriver forår. Vi har nået marts 2015.

Marts byder på ferie sammen med familien. Ihh hvor vi glæder os til sol og varme - og All Inclusive!!

Februar 2015 sluttede med en større operation for struma. Jeg havde valgt, at få fjernet den ene side af min skjoldbrugskirtel. Kirtlen er gennem de seneste 18-20 år vokset sig langsomt større.
Kirtlen trykkede samtidig på luft- og spiserør og jeg bad om at få den opereret væk. Det er så sket for en lille uge siden på Hospitalet i Hillerød.

Allerede dagen efter operationen kunne jeg mærke en forskel i min vejrtrækning. Jeg mærkede ikke længere en trykke på luftrøret. Trods operationssåret oplevede jeg 'fri' passage i halsen, både ved vejrtrækning og når jeg skulle synke.

Narkosen var først helt ude af min krop efter ca 24 timer.
Nøj, hvor hvor var jeg dårlig morgenen efter operationen. Lad mig bare sige, at sygeplejeskerne på afdelingen fik da skiftet min seng til rent et par gange den morgen....

Så blev jeg midt i bræk og kvalme flyttet til en anden stue. Jeg var nærmest ikke kommet ind på stuen, før jeg bad om at komme ud derfra i en vis fart. Der lugtede så kraftigt af røg at jeg igen blev dårlig og var ved at brække mig igen. Jeg bad om en gangplads, derinde kunne jeg simpelthen ikke være.
Heldigvis var lugten af røg så kraftig, at jeg havde personalets fulde opbakning til at komme på en anden stue.
Den nye stue var en 4 sengsstue. En af mine medpatienter snakkede, fes frem og tilbage mellem stuen, gange, undersøgelsesrum og skulle også udenfor for at ryge. Hun havde så travle at hun glemte helt at være i ro... Hun blev dog udskrevet, og der faldt ro på stuen.
Efter et par timer uden bræk og kvalme, lidt mad, blodprøver og en bedring i min almen tilstand, blev jeg sendt hjem.

Hjemme er der heldigvis ro og jeg kan tage en lur, spise og gøre hvad der passer mig.

Dagen efter operation, jeg er hævet i hele halsen og godt med plaster på såret.
Det skal sidde på halsen over såret i et par uger.

Hævelsen er faldet, det skal nok blive fint.







Rekreationstiden går med at strikke en lækker norsk bluse, imens ser jeg Netflix. Livet er da bare skønt.

Den første del af mønstret på den 'norske sweater'.
Sweateren er helt og aldeles til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv