tirsdag den 1. oktober 2013

At være studerende....

Det er bare så fedt!! Jeg har ikke fortrudt denne ændring i mit liv.
Jeg er velsignet at leve i et land som Danmark, hvor muligheden for at blive ved med at uddanne sig er til stede.

Jeg er nu én måned inde i uddannelsen på AU (DPU). 

Jeg havde krise efter de to først undervisningsdage, men efter et lille (det første af mange) feltstudie, mobiliserede jeg en kraft af en anden verden, der gav mig indsigt i min egen andel af mit studie.

Jeg har brugt timer på at slå engelske (og danske) ord op på min iPhone (hurra for google translate, Merriam-Webster og DDO) og på at oversætte essenser fra de engelske tekster og oversætte dem til et forståligt dansk, jeg har high-lighted i teksterne, skrevet noter og ikke mistet én eneste undervisningstime.  Det engelske er forholdsvis godt på plads, flid betaler sig ;o) hvis der var nogen derude der skulle være i tvivl.....

Jeg er kommet i en suveræn studiegruppe men nogle fantastiske kvinder (og ja, der kan være meget snak) og vi brænder alle for antropologien og komplimentere hinanden så godt.

Her sidder jeg så, langt over min normale sengetid og arbejder på en øvelse (lille opgave) der skal være færdig denne torsdag. Jeg er sgu effektiv, og har aldrig oplevet at kunne "arbejde" efter kl. 20 - hvad sker der lige med det?

Måske var pausen i eftermiddags med træning virkelig med til at få tømt hovedet for teorier og studie? Måske gav træningen mig langt mere energi end jeg kunne forestille mig? En ting er sikker, sikker jeg en anden gang og skal ha' tømt hovedet før en opgave, så bliver det træning der skal ty's til for at mobilisere energien!



Mit "lille" kompendium til dette semester


PS: det går meget fremad med min diskusprolaps, træningen hjælper endelig!! WU HU!!!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv