lørdag den 18. oktober 2014

Banankage i en veganertid.

Når forældrene kommer til kaffe og naturligvis også hjemmebagt kage, så gælder det også om at bruge det, vi har i skuffer og skabe.

I frugtskålen lå der 4 små bruntplettede bananer, de skulle naturligvis bruges.

Da jeg jo ikke spiser noget fra dyr (inkl. smør, mælk, ost og æg) må jeg søge hjælp ude i den store verden. Men i Århus bor en veganer, der gerne deler ud af sine erfaringer samt sine fantastiske veganske opskrifter.

Kagen er super let at bage. Jeg brugte mandler i stedet for nødder, for vi havde ingen. Og jeg smurte formen med lidt olie, og dryssede med finthakket mandler. Den sidste rest hakkede mandler, dryssede jeg på toppen af kagen inden bagningen.


Her er link til kagen fra Månebarnets hjemmeside.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv