mandag den 8. september 2014

The Starch Solution

Jeg har været vegetar siden februar 2013. Det var da jeg lå med en diskusprolaps og min krop var i smertehelvede at jeg besluttede (sammen med min familie) at stoppe med at spise kød. 
Jeg har i perioder spist fisk, fortsat med ost, æg og mælkeprodukter. 

Jeg har i en længere periode flirtet med tanken om at blive veganer. Det vil sige at jeg udelukkende vil leve af 'plantemad'. 

Megen af vores kost er i forvejen vegansk og siden juli har bl.a. smør ikke smagt mig. Flere gange har jeg fjerner ost fra min mad, det li'som klister i min mund og smager mig ikke. Jeg savner ikke ost i hverdagen (modsat min mand). Når jeg så har spist ost, bliver jeg tung og føler min mave skvulper. Det seneste år har jeg fravalgt 'mælkekaffer' på cafeer, jeg får direkte ondt i maven efter en caffe latte el. 

Så derfor har jeg valgt at gå 'all in' på olantemaden. 

Denne mandag er så den første, hvor alle mine måltider har været vegansk og fedt/olie fri efter princippet The Starch Solution (TSS). 

Morgenmad/frokost: 
Havregrød kogt på vand med et æble i tern med agavesirup og hakkede mandler. 
En skive Irma øko rugbrød fra Hedebageren med tomat og agurk. 
Eftermiddag:
Lene Hanssons fiber knækbrød med en nektarin 

Aftensmad:
Min smukke 15 årlige lavede mad til os. Fuldkornsspaghetti med svampebolognaise. 

Så fik jeg lige lavet lidt havrenælk. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv