tirsdag den 3. september 2013

Pu-ha-da-da - så kom jeg da lige ud af osteklokken!

Det er noget af en mundfuld - det dersens studie!
Hold da helt fest. Det gælder bare om at ha' spidset blyanten, foldet lyttebøfferne ud, være totalt udhvilet og læse sådan ca 300 sider til de første to undervisningsdage på IUP!

Velkommen til den virkelige studieverden. Det er stærke sager!

OG OG OG det er sååååå fedt! Der er masser af nye begreber som jeg ikke anede fandtes i det danske sprog - eller i den verden jeg befinder mig i!

Her er blot et par eksempler:

Etnocentrisme, kulturrealitivisme, multikulturalisme, hybridisme, skolaristiske videnskab, dikotomier, antropologisk vidensproduktion, Legitimate Peripheral Participation, hjemmeblindhed, emiske, strukturfunktionalisme osv osv.

Og jeg kan da godt - med miner noter og oversættelser i hånden - fortælle, hvad det hele betyder her efter de to første reelle studiedage.

Jeg skal så lige læse - og forstå - resten af pensum på ca 200 sider til mandag/tirsdag i næste uge. 5 dages intens undervisning, gruppearbejde og mindst 10 dages forberedelse til de 5 dage.  Det er bestemt ingen sovepude, det her jeg har kastet mig ud i. Men det havde jeg nu heller ikke forventet!

Godt jeg har masser af tid og ingen små poder der kræver min opmærksomhed efter de er kommet hjem fra institution.

For mig er dette studie i meget lang tid - om jeg så skal sulte - et fuldtidsstudie - eller at sammenligne med min tidligere arbejdsuge på 48 timer! MINDST.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv