søndag den 4. august 2013

En slags jubilæum.

For præcis 6 måneder (d. 2.2.13) siden besluttede vi i familien (mand, datter og jeg) at forsøge at leve uden at spise kød. 
Forsøget skulle vare 1 måned, og godt inde i den første måned, besluttede vi at fortsætte den "kød-fri" tilværelse. 

I dag runder vi de 6 måneder.
Da jeg til tider (når jeg bliver inviteret ud) spiser lidt fisk, vil jeg ikke benævne mig som "fuldgyldig" vegetar. Men tæt på!

I den seneste periode har jeg endvidere fundet ud af, at madvarer som ris, især pasta, hvidt brød, ost og andre mælkeprodukter er noget jeg skal holde igen med. Min krop reagerer uhensigtsmæssigt med bla. oppustethed, forstoppelse og jeg får direkte ondt i maven. (Jeg kunne nemt bilde folk ind at jeg var gravid i 5. måned)

Jeg er også blevet enormt opmærksom på, hvordan sukker og de søde sager ligeledes binder vandet i min krop og gør mig dårlig. Jeg hæver i ansigt, hænder, fødder og mave!

Her på ferien forsøger jeg at begrænse ovennævnte og jeg kan virkelig mærke at det fungere for min krop!

Jeg er blevet vegetar, det er godt for min krop og når jeg vender snuden mod hjemlandet om en uge, så vil jeg for alvor også gøre en indsats for at droppe de "hvide ting" i min kost. 

Mand, det bliver svært og hård kost!!

Her kommer lige lidt vegetar inspirationsbilleder fra min absolut favorit restaurant her på Santorini. 
VEGGI - TOWER

MUSHROOM STIFADO

THE VEGGI BURGER

BRIAM 

Morgenmad (friske figner og melon)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv