mandag den 29. juli 2013

Offentlig transport på Santorini

På en ø sim Santorini er der flere måder at komme rundt på. 
Mange af de lokale har bil og mindst ét tohjulet motorkøretøj i deres husstand. 
I byerne er en scooter, knallert eller motorcykel absolut at foretrække. 
De lokale transporterer ALT på deres scootere og det er sjældent at de dem med styrthjælm. Selv deres børn bliver placeret enten foran (stående) eller bagpå sædet. 

I den by vi bor i  kan man leje både to- og firehjulet scootere (og hjelm). Men jeg er en kylling. Jeg har aldrig kørt på knallert eller motorcykel i min ungdom, og er simpelthen ikke sikker på at jeg ville kunne styre sådan et bæst. 

Så vi bruger derfor de lokale busser til at komme rundt mellem de forskellige byer og seværdigheder på vores Græske ferier. 
Priserne på busturene er også rimelige så det er bestemt at foretrække   
En tur fra Perissa til Fira koster € 2,20 pr. person og turen fra Fira koster € 1,60 pr. person. En tur der sammenlagt tager en lille time. 
Ud over den rolige bustur med div. hårnålesving så er jeg yderst imponeret af hvor dygtige chauffører de græske er. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv