mandag den 24. september 2012

Bonjour pour les Danois!!

Ok indrømmet i teorien var vi meget tidligt i lufthavnen i morges. Men da mit Bordingkort, som det eneste, ikke ville printe fra automaterne, blev jeg sendt til SAS service center. Bevares køen var da lidt lang. Og da 2 ud af 4 luger blev lukket, mens jeg og andre så tålmodigt til gik tiden. En venlig dansk cykelrytter begyndte at snakke til mig og jeg fik forklaret mit problem (og han ville gerne fortælle om sit).
Da han åbenbart var meget rejsevant end jeg og mit selskab, mente han, at jeg bare skulle forklare mit problem i bagagedrop. Som sagt, gjort og vi fik afleveret vores bagage og jeg fik bordingkort.
Så var det at en af pigerne opdagede at hendes pung (og alle hendes penge) lå i hendes mands bil.....
Den ene i selskabet har en enkelt krykke med og det gjorde, at vi røg lige gennem den lange kø til Security check. Jeg blev som den eneste ikke kropsvisiteret (og det var vist en oplevelse) og vi kunne shoppe diverse taxfree, inden vi gik ombord i flyet mid Charles de Gaulle, Paris.

Efter ankomsten til hotellet (som tog ca 1 time og 45 min fra landingstidspunktet) besluttede vi os til at spise en let frokost.
Meget tæt på hotellet fandt vi en ægte Parisisk café.
Vi gik snakkede ind mod området med borde, der var dækket op.
Tjeneren spurgte PL - på fransk naturligvis - om vi skulle spise. Nu forholder det sig sådan, at PL overhovedet ikke forstår et ord fransk. Tjeneren forsøgte ihærdigt (kun på fransk) og spørge igen og igen, PL fastholdte øjenkontakten og var total mundlam!
Jeg var sidst i rækken og svarede på fransk, qui - vi skulle spise. Tjeneren var yderst lettet og vi fik anvist et bord.
Jeg fik bestilt mad og drikkevarer og da der skulle gives byttepenge retur, ventede tjeneren på, at jeg kom fra toilettet med at give mønterne.

Toiletterne på caféen var noget anderledes end vi kender fra København. For at komme hen til det aflukkede toilet skulle man lige forbi en mandetissekumme. Og da PL skulle benytte det toilet med dør, kom en fransk mand ud med åbne bukser. Sikke en oplevelse!!!
Hold da helt op, hvor har vi grinet meget og vi er jo lige kommet!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv