onsdag den 15. juni 2011

Vi medbringer madpakker.

En af de salater, som jeg elsker allermest om sommeren er denne salat: ruccula, jordbær og høvlet parmesanost. Blot tilsat lidt jomfruolivenolie intet andet.
Jeg synes den passer til alle sommerretter - læs: det man kan grille.








På lørdag skal vi mødes med mine fætre og kusiner, dvs. der er nogle der ikke kan komme. Og så har jeg 2x2 kusiner, som jeg ikke har set siden jeg var barn. De 2 af kusinerne bor i Canada og familien har ikke haft kontakt til dem i omkring 40 år. Jeg vil skyde dem til at være i start 50'erne. 
De 2 andre boede i Slangerup, men deres far afbrød forbindelsen med resten af familien engang i 70'erne. 
Trods de manglende kusiner så glæder jeg mig til at se min familie, det er desværre alt for sjældent, at vi mødes og denne gang har en af mine kusiner taget initiativ til "fætter-kusine-komsammen". Vi har dog vores julefrokost tradition, men det er en helt anden historie.

Vi medbringer egen madpakke på lørdag, så mon ikke jeg skal lave ruccula/jordbærsalaten?

2 kommentarer:

  1. Mums, nemt og lækkert, og har man så tilfældigvis lidt ristede pinjekerner i overskud, så synes jeg slet ik man skal være ked af at drysse dem på også;o))))

    SvarSlet
  2. Ja, Pia. Det havde jeg da helt glemt!!

    SvarSlet

Powered By Blogger

Blog-arkiv