fredag den 18. april 2014

Sommer tæppe i skønne farver

Jeg har endnu engang kastet mig over et lidt større hækleprojekt. Og jeg kan allerede nu se vejs ende.

Fordelen er ved dette mønster er, at jeg kan lige medbringe de tre nøgler garn af gangen der bruges til hver firkant, næsten lige meget hvor jeg befinder mig. 

Så kan jeg liiiige få lavet en 'blomsteroldemorfirkant' i en fart. Ingen ved jo, hvor mange, der allerede ligger hjemme i posen og er færdige! 

Min store udfordrning er, som altid, at få hæftet de (satans) ender. Men denne gang har jeg hæftet en ordentlig bunke ad gangen, så jeg ikke sidder med 84 firkanter til slut og hader mig selv for at ha' lader være med hæftningen undervejs.

I morges lagde jeg samtlige af firkanterne på bordet, bare for at se, hvor mange jeg mangler. Jeg vil gerne have, at tæppet skal være ordentligt stort.

Jeg fik regnet på det og mangler at købe 5 nøgler garn. Det skal være nogle blå farver og måske lidt mere grønt for at opveje alle de rødlige nuancer.


Inspirationen til tæppet og opskriften på 'blomsterfirkanterne' er fra denne skønne hjemmeside colorncream

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv