fredag den 12. juli 2013

Hiv og sving

Status - her efter på 5. måned med sygemelding pga. diskusprolaps.

Den seneste uge har jeg forsøgt at huske alle de ting, jeg havde svært ved for blot 2 måneder siden.

Da jeg gjorde disse ting, havde jeg smerter i kroppen, ned i benet og i ryggen. Mit ansigt lavede smertefolder konstant.

- vende mig i sengen
- sætte mig ned på toilettet eller en stol
- sidde ned
- stå oprejst
- gå
- tage trusser og bukser på og af
- forsøge at tage strømper eller sko på
- gå i bad
- køre bil (var på et tidspunkt umuligt)
- lave mad
- lægge mig ned udstrakt på ryggen
- dreje ryggen (rotere i rygsøjlen)

Jeg tog et hav af smertestillende piller, og de hjalp ikke en disse. Smerterne havde jeg under alle omstændigheder.

Jeg har rendt til læger, jeg vil ikke engang sige undersøgelser, for aldrig har jeg mødt læger, der var så uinteresseret i at røre ved mig og undersøge hvornår jeg fik smerter.

Det var lægesamtaler og aldrig nogen interesse i at fortælle om eventuelle alternative behandlinger, kun om jeg var i kategori til operation eller ej. Og der var ingen garantier for at jeg ville blive smertefri efter en operation.

Jeg lå ned i ca 23 timer i døgnet og var ikke mig selv.

Vendepunktet i min helbredelse er en blanding af mange ting.

Mandag d. 6. maj 2013 havde jeg besøg af fantastiske Merete, der er godt på vej til at bliver Manuvision-terapeut, dagen efter en behandling hos magiske Kalle, min Krops- og bevidsthedsterapeut.

Efter de to behandlinger og en 2. behandling hos Kalle efter 3 uger smed jeg de stærke morfinpiller og jeg startede til genoptræning i varmtvand mandag d. 3. juni 2013.

Jeg får en hel klump i halsen når jeg bliver bevidst om, at det faktisk kun er 2 måneder siden, at jeg begyndte en helbredelse af min krop.

Træningen var smertefuld men jeg stod den igennem og blev efterfølgende belønnet med en skøn tur i sauna.

Ugen efter igen træning i varmt vand, og jeg kunne allerede mærke, at det var den bedste træning for mig på det tidspunkt.

Træningen i det varme vand var på i alt 5 gange i juni, inden der blev sommerlukket. Og jeg er så heldig at ha fået bevilget yderligere 10 ugers træning i det skønne vand. Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang igen!!

Målet er at komme igang med træning med vægte engang i oktober 2013. Spinning/BikeFit må ikke genoptages før min ryg er så stærk at den kan klare løbeture, har jeg lovet mig selv!

Jeg kan nu sige, at jeg havde en diskusprolaps (jeg ignorere de smerter, der kommer engang imellem) og jeg har i den grad lært at lytte til min krop.

Jeg spiser intet kød længere jeg forsøger DAGLIGT at kvitte sukker, hvede, spelt, ris, pasta osv for at undgå inflammation i kroppen. Jeg tror på at det er med til at helbrede mig.

Jeg skal passe på ikke at overbelaste kroppen, jeg har stadig en lang træningsperiode - læs resten af livet - foran mig. Det vigtigste er, at jeg i over en uge ikke har rørt en smertstillende pille!

Så alt i alt vil jeg med sindsro holde fri fra siden her, indtil vi når godt ind i august.

God sommer derude - her er en smuk rose fra Tivoli 2013.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv