fredag den 7. juni 2013

Risotto

Risotto på perlespelt. 

I går var min debut med risotto, snart 14 årig datter synes, at fars 5 forskellige retter, som jo smager godt, var ved at blive for ensformigt. 
Jeg har ikke været meget bevendt udi kogekunsten de seneste 5-6 uger. 

Men med små pauser under madlavningen, kan jeg godt klare at hjælpe til. 

Og alligevel kunne jeg ikke lade være med at forsøge mig med risottoen i går. 

Jeg brugte (alt er ca mål):
2,5 dl perlespelt 
1 dl basmatiris (jeg ville ha' brugt ca 4 dl spelt, men havde ikke mere)
2 store løg - skåret i tynde skiver
2 fed hvidløg
5-6 stilke citron oregano
1 squash (i meget små tern)
1 bundt forårsløg
2 dl hvidvin
Ca 1 liter Hebamara grøntsagsboullion 
2-3 tsk. mascapone
Frisk kværnet hvid peber
Ikke noget salt (der er masser i boullionen)
Skallen af en øko citron (pynt på "Otto" på tallerken)
Parmesanost (pynt på "Otto" på tallerken)

Jeg var vild med det. Og her dagen efter, smager der super koldt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv