lørdag den 16. marts 2013

Allerede lørdag!

I mandags tog jeg en beslutning om, at holde træningsfri fra mit Fitness center i en uge.

Jeg havde været til den mest fantastiske fysioterapeut på Gentofte Hospital og ville se, hvordan effekten af de øvelser, som hun gav mig, var efter en uge uden min vante træning.

De nye øvelser har jeg laver mellem 2 og 4 gange dagligt, og som dagene er skredet frem, har jeg ikke kun lavet de to øvelser en enkelt gang, men lavet øvelserne 3 gange.

Og effekten, hmmm, jeg kan ikke rigtig mærke en egentlig forbedring efter de 5 dages træning. Jeg ved dog, at hele min holdning har fået et boost.
Husk at ranke rygge, træk hagen ind, løft knæene når jeg går, ha' opmærksomhed på at symfysen skal vende nedad ved gang, stå med ligemegen vægt på begge fødder og endelig bøj let i knæene i stående stilling. Og sidst og ikke mindst; spænd op i bækken- og mavemuskler ved hver enkelt bevægelse; ved gang, at sætte sig, at rejse sig, at vende sig i sengen!

På mandag skal jeg igen på Gentofte og jeg har ingen idé om, hvor længe dette forløb skal vare.

Jeg må trøste mig med, at tiden skal læge min diskusprolaps og jeg skal mærke efter hver enklet lille bevægelse, jeg foretager mig med min krop!

Jeg glæder mig til mandag, der skal jeg træne igen - og huske:

Husk at ranke rygge, træk hagen ind, løft knæene når jeg går, ha' opmærksomhed på at symfysen skal vende nedad ved gang, stå med ligemegen vægt på begge fødder og endelig bøj let i knæene i stående stilling. Og sidst og ikke mindst; spænd op i bækken- og mavemuskler ved hver enkelt bevægelse; ved gang, at sætte sig, at rejse sig!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv