tirsdag den 5. februar 2013

Tju-hej hvor det går der udaf!!

4. dag - jeg er bare så mæt.

Frokosten bestod af rester fra gårsdagens aftensmad; kolde rodfrugter, ærtetahinspread og kogtekartofler på rugbrød. Hertil lidt humus.

Så kom vi til aftensmaden. Den linsesuppe som vi havde planlagt var der stadig ikke købt ind til, så med lidt surfen på div. vegetar siden lavede jeg min egen indiske biryani.

Jeg fik ikke taget billede, men det gør ikke noget, for det smagte langt bedre end det så ud.
For at jeg bedre kan huske hvad jeg præcis kom i, så skriver jeg lige ingredienserne her:
En porre
Et løg
En stor rød peberfrugt
En squash
To fed hvidløg
Det hele snittet i "mundrette" stykker.
Hele baduljen kommes i en gryde og steges (må ikke brune) til løg og porre falder sammen.
Herefter et par spsk. krydderi, jeg brugte garam masala - jeg tror nu at en mild karrypaste også ville være god. Salt og peber.
Ca 200 gr. basmati ris og ca 6-7 dl. vand (evt. grøntsagsboullion).
Lad retten simre i 20 min. Til sidst smed jeg en lille dåse majs i retten.
Vi spiste tzaziki sammen med og lidt brød.

Jeg er stadig super mæt.

Det var lidt lige som risotto. En anden dag vil jeg prøve at komme kokosmælk i retten i stedet for vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv