torsdag den 4. august 2011

Sommermad

Vi ælsker jo sommer her i mit hjem. Og en stor del af sommeren spiser vi grillet kyllingespyd, tomater og agurker fra drivhuset, rigtig lækker jomfru olivenolie med hakket hvidløg hvor vi dypper lækkert brød.

Min mavedelle viser mig, at jeg har fået alt for meget brød denne sommer......

Og hvidløg, det kan man da aldrig få for meget af, vel?

Et tip til grillglade danskere; skær kyllingbryst i mundrette stykker, mariner kyllingen i olivenolie, presset hvidløg (2-3 fed), 2-3 spsk. græsk krydderiblanding fra santa maria (bl.a. Føtex). Lad det trækket ca. 30 min og sæt 4 stykker kylling (gerne med lidt mellemrum) på træspyd og grill til det er gennemstegt. Beregn ca. 3 spyd pr. voksen.
Forsøger at huske at ta' billeder næste gang vi laver kyllingespyd a la greque.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Powered By Blogger

Blog-arkiv