onsdag den 20. juli 2011

Helt almindelig venlighed - det ses sjældent.

Jeg blev så glad da jeg læste Jesper Steinmetz udtalelser i BT.dk idag om at danskerne skal til at slappe af.
Jeg oplever alt for ofte, at folk giver hinanden fingeren i trafikken, laver hasaderede overhalinger blot for at komme hen og holde for rødt lys.
Ekspedienter i supermarkeder der bliver overrasket over at jeg siger "hej", når det er min tur til at blive ekspederet.
Tak Jesper for dit opråb, det kan rigtig mange af os danskere ha' behov for.

Idag skulle jeg køre søn og hans kæreste til Rørvig, en lang køretur!!

På vejen skulle "børnene" hande i et supermarked (i Vig) og der var vild trafik, den eneste bilist der holdt tilbage for mig (os) var en Hollænder, tilgengæld kvitterede jeg så ved, at holde tilbage lidt senere for to danskere!

Tænk hvis der var flere, der gjorde det!! Så ville vi måske begynde at smile til fremmede - uha, uha, sikke noget.....

På vejen hjem fra Rørvig skulle jeg lige købe lidt jordbær i "grøftekanten", jeg parkede i vejsiden og kort efter kom der en Tysker og parkede bagved mig. Da Tyskeren glemte at lukke døren - der vendte ind mod cykelstien - var der straks en ældre cyklist, der råbte af den tyske bilist. Helt ærligt altså, det var jo ikke med vilje - bilisten vidste nok ikke, at der kom cykler den vej inden om.

Så ta' jer da sammen - vi lever kun denne ene gang, lad os få det bedste ud af det!!

1 kommentar:

  1. hahaha, ja, jeg oplever præcist det samme når jeg siger hej eller ha en fortsat go dag/aften til ekspedienten i supermarkedet, de kigger lige en ekstra gang men kvitterer oftest med et smil og et i lige måde :)

    Til gengæld har jeg aldrig rigtig haft fidus til det med at give en finger, jeg synes det er super grimt at gøre, men sådan er vi jo så forskellige når vi får brug for at udtrykke os i trafikken. Jeg kan nemlig ikke sige mig fri for at ku blive irriteret ind imellem, som ex. igår da jeg er på vej hjem fra lubeck, skal krydse vejen for at komme til færgen, holder bag en anden, som på intet tidspunkt overvejede at trykke på gaspedalen når der var hul til det, før hele færgetrækket var væk. Køen ved siden af os, og med dårligere udsyn kom snildt over vejen- og med færgen, som jeg så bare ventede på til den næste kom. Grrr, der blev jeg godt nok en kende irriteret.

    SvarSlet

Powered By Blogger

Blog-arkiv